Wednesday, August 29, 2007

TV Indonesia ulas 'politik diam' mahasiswa Malaysia

harakahdaily, 28 ogos 2007

Intan Abdullah
Tue | Aug 28, 07 | 06:57:04 PM

KUALA LUMPUR, 28 Ogos (Hrkh) - Sebuah stesen penyiaran tv di Indonesia, Metro TV telah menjadikan politik kampus Malaysia sebagai topik perbincangan.

Sila layari www.englishsection.com untuk Laman Utama English Section atau www.harakahdaily.net/wap/ untuk melayari HarakahDaily.Net menggunakan telefon bimbit GPRS (General Packet Radio Service) anda.

Rencana dalam ruangan Metro Kampus bertajuk "Politik Diam Mahasiswa Malaysia" yang ditayangkan dalam masa lebih lima minit itu antara lain memuatkan perbandingan kebebasan berpolitik di kalangan mahasiswa Malaysia dengan Indonesia termasuklah aktiviti yang dijalankan oleh mereka.

Selain itu, Metro TV turut memberikan penekanan terhadap faktor penyebab mundurnya kematangan politik mahasiswa Malaysia yang antara lain mendedahkan sikap tidak terbuka kerajaan yang mengenakan pelbagai tindakan undang-undang bagi mengekang aktivisme politik kampus daripada berkembang subur.

Untuk mengikuti siaran rencana ringkas tersebut sila layari alamat laman tersebut di http://youtube.com/watch?v=dSRxXsRpb1g.

No comments: